zaterdag 7 juli 2012

Zaterdag 7 juli

Vandaag hebben we een cultureel programma. Een uitermate kundige gids, Joan Reifsnyder, heeft onze groep rondgeleid door het Museo di Bargello een gebouw dat lang dienst heeft gedaan als gevangenis. Bij de kennismaking en inleiding hield ze een verhandeling over op tijd komen, niet fotograferen, geen flessen drinken mee en allerlei strikte regels. Alsof ze elk moment een kapmes uit haar handtas kon halen om ongehoorzame toehoorders in "Reifen zu schneiden". Gaandeweg ontdooide ze en er volgde een boeiende rondleiding en iedereen hing bijna 3 uur lang aan haar lippen. Geen botox meer nodig dunkt mij.
Ben nu op mijn kamer wat eten en ga vanmiddag weer terug naar het Bargello om alles op mijn gemak en in detail alles te bekijken.

Gistermiddag ben ik toch nog even terug gegaan naar de academie om aan mijn model te werken. De tekening wordt zoals nu blijkt niet gebruikt als basis voor het schilderij. We beginnen gewoon opnieuw en schetsen het model met een penseel op doek wederom gebruik makend van de sight-size methode. Dan kan ik de tekening maar beter vervolmaken. Dit is het resultaat.


Hierbij tevens een kijkje in het atelier. 14 ezels in een halve cirkel rond het model. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten