donderdag 12 juli 2012

Donderdag 12 juli

Vandaag weer vrolijk verder met Giovanni. Gezien de vergevorderde staat van gisteren vroeg ik me af wat ik er nog aan zou kunnen doen. Wel, volgens Jura Bedic was er nog genoeg te doen. Hij kon geen fouten ontdekken en was tevreden met de opzet tot zover. Het ging nu om het afwerken het modelleren en om licht en donker. Modelleren betekent het vorm geven aan het model, rondingen, bollingen e.d.
Verder door je oogharen kijken om goed te kunnen zien hoe de verhouding is tussen licht en donker. Vervolgens heel nauwgezet de donkere en lichte delen aangeven. Alles gaat laag over laag en de afwerking komt nog. Tot zover het technische deel. Resultaat van dag 4.


's Middags hebben we een bezoek gebracht aan het Uffizi in Florence, een must voor de kunstliefhebber met werken van Michelangelo, Fra Angelico, Boticelli en zelfs Rembrandt. De rondleiding duurde net een uur toen een suppoost kwam met de mededeling dat het museum ging sluiten. Er was een vergadering van al het personeel. Doodleuk. Of we uit het museum wilden vertrekken. Weg kaartjes, weg geld. Dat betekent dat ik hier zeker nog een keer terug kom.
Na afloop heb ik enkele cursusgenoten getrakteerd op een dinertje in mijn appartement. Was heel gezellig. Drie Turken en een Belg. Had eerst een menu gepland van patat en kebab maar heb het maar op pasta gehouden. Het was heel gezellig. Morgen op tijd weer op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten