woensdag 25 juli 2012

Woensdag 25 juli

De cursus nadert het einde en dat is te merken aan de cursisten. Sommige cursisten hebben hun schilderij af en weten eigenlijk niet meer zoveel te doen en anderen komen in tijdnood. Ook de docenten zullen blij zijn dat het erop zit. Ik heb hier veel geleerd en het is een goede basis om mee verder te gaan. Morgen en overmorgen de laatste details afwerken en dan vind ik het goed.
De docenten leggen ons hun manier van schilderen op. Dat wil zeggen dat er niet wordt geschilderd alsof het een foto is met gladde overgangen. De verf moet er dik op, pasteus, en er wordt eigenlijk weinig uitgesmeerd. Het is een benadering maar ik denk toch dat ik nog enkele dagen besteed aan het verfraaien van het schilderij op mijn manier. Goed, op dit moment ziet het er zo uit met een nieuwe achtergrond.


Ik heb ook genoten van al het moois dat Florence te bieden heeft met dank aan mijn Maria. Dankzij haar heb ik niets gemist. Voor haar is Florence een tweede thuis door haar studie Cultuurwetenschappen aan de OU. Ze is hier op zomerschool geweest en kent de stad van binnen en buiten. Ze heeft er voor gezorgd dat ik alle belangrijke bezienswaardigheden ook heb kunnen bezoeken. Echt een geweldige stad.

Ik zal overigens blij zijn als ik volgende week weer in Margraten ben want vier weken is toch wel lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten