woensdag 4 juli 2012

Dag 3 Florence

Mijn gang naar de academie begint al routineus te worden. Met de vele smalle straatjes van Florence kan ik bijna elke dag een andere route nemen. Vandaag zijn we verder gegaan met het opzetten van het model. Wel heerlijk als je een model kunt tekenen zonder dat je op de klok hoeft te kijken.
Ik was gisteren al ver gevorderd. De docent, Jura Bedic, vond dat ik te snel was begonnen met de vorm. Eerst passen en meten en richtingen aangeven en pas als je 100% tevreden bent dan begin je het model vorm te geven. Hij kon overigens niets verkeerds ontdekken dus ik ben maar verder gegaan.

Jura Bedic is een Krooat van 40 jaar die 12 jaar les heeft gegeven op de academie van Florence en nu alleen nog de zomerschool doet. Hij komt overigens in het najaar naar Brugge om daar gedurende drie maanden een cursus modelschilderen te verzorgen aan de academie.

Het resultaat van dag 2.



Morgen verder met modelleren, het aanbrengenvan licht en schaduw. Vrijdag gaan we het doek gereed maken om te schilderen dus tot die tijd ben ik nog met deze tekening aan het kloemelen.

Groeten uit een zonnig en heet Florence.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten